그는 기적을 행했다.
He did a miracle.
He worked a miracle.
He performed a miracle.

 

기적이 일어났다.
A miracle happened.
A miracle occurred.

 

그것은 기적과 같았다.
It was like a miracle.

 

그것은 그들에게는 기적처럼 보였다.
It seemed like a miracle to them.

 

그것은 기적의 약이었다.
It was a miracle drug.

 

그것은 기적의 치료법이었다.
It was a miracle cure.

 

그것은 나에겐 항상 기적이었다.
It was always a miracle to me.

 

내가 그것을 하지 않았다. 그건 기적이다.
I didn't do it. It's a miracle.

설정

트랙백

댓글